EXbunker / EXhku: Inne Feenstra | DAWG
Met zijn kinetische video-installaties onderzoekt Inne Feenstra film als medium en de relatie tussen de camera en het menselijk oog. Feenstra speelt voortdurend met het omgevingsbewustzijn van de kijker. Door invloed uit te oefenen op tijd, beweging, beeld en geluid bewerkstelligt hij een dubbel fysiek bewustzijn, dat zich zowel in de expositieruimte als in de filmwereld afspeelt.
In deze expositie wordt deze staat van bewustzijn geïnduceerd door hypnotiserende filmbeelden te combineren met experimentele elektroakoestische technieken. Op een scherm zie je honden rennen en stenen opspringen in extreem vertraagde snelheid. Tegelijkertijd worden drums in de expositieruimte getriggerd door elektromotoren en elektromagneten. De trillingen zijn voelbaar en dit geeft het geluid een tactiel aspect. Daarbij eisen de akoestische klankbronnen een fysieke plek op in de ruimte. Innes’ werk ontvouwt zich te midden van het dubbele fysieke bewustzijn dat wordt opgeroepen in de expositieruimte.