Kris Verdonck / SPRING in Autumn XXXL

Kris Verdonck / SPRING in Autumn XXXL

Van 28 oktober t/m 15 november vindt een uitzonderlijke editie van SPRING in Autumn plaats: SPRING in Autumn XXXL – Extended, Extraordinary, Exhilarating. Live. Het festival, i.s.m. Stadsschouwburg Utrecht, is verlengd van de gebruikelijke drie dagen naar bijna drie weken! Op verschillende locaties in Utrecht zijn doorlopende performances, toneel-op-toneel voorstellingen, één-op-één ervaringen en installaties te zien van vernieuwende internationale makers. We presenteren maar liefst vier verschillende werken van beeldend kunstenaar Kris Verdonck:

EXIT

Rust uit in de ruimte tussen slaap en bewustzijn

Theatermaker en beeldend kunstenaar Kris Verdonck tovert met beelden. Hij zet daarmee je bewustzijn totaal op z’n kop, waardoor je ónderbewustzijn – dat boeiende schemergebied waar dromen, driften en verlangens samenkomen – wordt geprikkeld. In EXIT richt Verdonck zich op een bijzonder menselijk schemergebied: de slaap. Die wordt in onze drukke levens nogal eens ondergewaardeerd, terwijl we juist in droomtoestand associaties en verbindingen maken waardoor we de hectische wereld rondom ons beter kunnen begrijpen. De hypnotiserende dans van Tale Dolven en de zacht-wiegende klanken van componist Rutger Zuydervelt voeren je in EXIT mee in een trance van licht, geluid en beweging. In slaap vallen mag. 

MASS #2

Over de nietigheid van de mens en hoe de natuur steeds zijn eigen weg gaat

In de installatie MASS #2 glijden honderdduizenden grafietgrijze kiezels in traag tempo langs elkaar. Deze massa, loodzwaar maar toch ook fluweelzacht, vormt traag bewegende landschappen in twee witte bakken. MASS #2 toont de kracht van de natuur en hoe nietig de mens eigenlijk is.

BRASS

Concert voor drie sousafoons en nul muzikanten

In een donkere kamer hangen drie sousafoons die vanzelf lijken te spelen. Je hoort klanken van Erik Satie, ook wel de componist van de revolutionaire eenvoud genoemd, en fragmenten uit een Japanse animatiefilm. Dit orkest mag dan zonder mensen zijn, het heeft wel degelijk menselijke trekken. Er wordt geademd, geblazen, geoefend en opgewarmd.

IN

Bijna-cyborg als overgang tussen mens en machine

Een actrice staat stil in een met water gevulde tentoonstellingskast. Daar raakt ze in trance. Als bijna-cyborg maakt ze de overgang van mens naar machine, of is het andersom? 

Meer informatie over de voorstellingen, installaties en ticketverkoop op www.spring.nl

footer anchor