Fragments of a landscape – installatie
Installatie van ruim honderd schilderijen / ongoing project
(foto: UtrechtDownUnder 2020, voormalige bibliotheek)
olieverf, grafiet en inkt op linnen | oil, graphite and ink
L 30 x B 30
Installatie van ruim honderd schilderijen / ongoing project
(foto: UtrechtDownUnder 2020, voormalige bibliotheek)
olieverf op linnen | oil on canvas
L 180 x B 145
Fragments of a Landscape, Videoportret en impressie solo-tentoonstelling Kunstruimte KuuB, 2021 (Art Forever)
Atelier 2022
Keramiek
Serie stenen en vormen van keramiek - work in progress
Olieverf op linnen | Oil on canvas
L 80 cm x B 80 cm
Ets droge naald / aquatint / Etching drypoint / aquatint
L 30 x B 24
De oneindige grootsheid en kracht en tegelijkertijd de kwetsbaarheid van de natuur vormen de basis voor mijn werk. In mijn abstracte schilderijen, werken op papier en keramiek vormen fragmenten uit de natuur, details, structuren en vormen, het uitgangspunt voor ‘nieuwe landschappen’. Geen letterlijke vertaling maar een onderzoek en experiment naar de verhouding tussen deze krachtige en kwetsbare fijne elementen.
‘In haar werk zoekt Lou Vos naar balans tussen kleur, vorm en vlakverdeling, maar haar werk sterft niet in schoonheid. Er zit een gezochte onvolmaaktheid in iets wat door de afwijking beschermwaardig is. Een kwetsbaarheid die we ook in de natuur tegenkomen.’ (uit het Juryrapport nominatie Kunstliefdeprijs 2018)
The infinite grandeur and power and at the same time the vulnerability of nature form the basis for my work. In my abstract paintings, works on paper and ceramics, fragments from nature, details, structures and forms form the startingpoint for "new landscapes". No literal translation but an investigation and experiment into the relationship between these powerful and vulnerable fine elements.
'In her work, Lou Vos looks for balance between colour, form and composition, yet her work does not die in beauty. There is a sought-after imperfection in something that calls for protection owing to this difference. A vulnerability which we also encounter in nature.' (From the Jury report nomination Kunstliefdeprijs 2018)